Constructivism and International Relations - Alexander Wendt 2015-09-07

Constructivism and International Relations - Alexander Wendt

  1. politics-dz
    [​IMG]

    This new book unites in one volume some of the most prominent critiques of Alexander Wendt's constructivist theory of international relations and includes the first comprehensive reply by Wendt.

    Partly reprints of benchmark articles, partly new original critiques, the critical chapters are informed by a wide array of contending theories ranging from realism to poststructuralism. The collected leading theorists critique Wendt’s seminal book Social Theory of International Politics and his subsequent revisions. They take issue with the full panoply of Wendt’s approach, such as his alleged positivism, his critique of the realist school, the conceptualism of identity, and his teleological theory of history. Wendt’s reply is not limited to rebuttal only. For the first time, he develops his recent idea of quantum social science, as well as its implications for theorising international relations.

    This unique volume will be a necessary companion to Wendt’s book for students and researchers seeking a better understanding of his work, and also offers one of the most up-to-date collections on constructivist theorizing.

    الصور

    1. Sans titre20150907150327.png
    سفيان ق. ،مجد و omar معجبون بهذا.
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. انطلق موقع الموسوعة الجزائرية للدراسات السياسية والاستراتيجية في سنة 2015، تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.