Diplomacy And Trade In The Chinese World, 589-1276 2016-01-25

Diplomacy And Trade In The Chinese World, 589-1276 (Handbuch Der Orientalistik. Vierte Abteilung, Ch

  1. politics-dz
    [​IMG]

    Covering the period from the establishment of Sui to the fall of Southern Sung, this reference work for the first time gives a full and conveniently arrranged overview of China’s diplomatic and trade relations with its major and minor Asian neighbours: continental South Asia and the islands, Japan, Korea, Northeast Asia, Tibet, Central Asia, West Asia, the Middle East, and the Hsia, Liao, and Chin States. Basing himself on his yearlong research of Chinese offical histories and historical compendia, the author offers a wealth of detailed information - in translation - on matters such as the goods exchanged, the negotiations for peace and alliances, special missions required by diplomatic etiquette, foreign requests for marriage with Chinese princesses, etc. Special emphasis is given to the meaning of the so-called “tribute missions”, in reality a disguised form of trade.​

    الصور

    1. screenshot-{domain} {date} {time} (7).png
    أعجب بهذه المشاركة green day
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. انطلق موقع الموسوعة الجزائرية للدراسات السياسية والاستراتيجية في سنة 2015، تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.