Japan's Minorities: The illusion of homogeneity 2016-02-05

Japan's Minorities: The illusion of homogeneity

  1. omar
    [​IMG]
    Based on original research,Japan's Minoritiesprovides a clear historical introduction to the formation of individual minorities, followed by an analysis of the contemporary situation.

    This second edition identifies and explores the six principal minority groups in Japan: the Ainu, the Burakumin, the Chinese, the Koreans, the Nikkeijin and the Okinawans. Examining the ways in which the Japanese have manipulated historical events, such as Hiroshima and Nagasaki, the contributors reveal the presence of an underlying concept of ‘Japaneseness’ that excludes members of these minorities. The book addresses key themes including:

    • the role of this ideology of ‘race’ in the construction of the Japanese identity
    • historical memory and its suppression
    • contemporary labour migration to Japan
    • the three-hundred year existence of Chinese communities in Japan
    • mixed-race children in Japan
    • the feminization of contemporary migration to Japan.
    Still the only scholarly examination of issues of race, ethnicity and marginality in Japan from both a historical and comparative perspective, this new edition will be essential reading for scholars and students of Japanese studies, ethnic and racial studies, culture and society, anthropology and politics.
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.