Power and Policy in Syria: Intelligence Services, Foreign Relations and Democracy in the Modern Midd 2015-10-18

Power and Policy in Syria: Intelligence Services, Foreign Relations and Democracy in the Modern Midd

  1. politics-dz
    [​IMG]

    As Bashar al-Asad rescinds emergency rule in the face of demonstrations and protests, Syria finds itself in a key position in a Middle East beset by regional tensions, the repercussions of the global ""war on terror"" and popular uprisings. The bloodless coup by General Hafez al-Assad, in 1970, put in place a powerful autocratic machinery at the core of the state which continues today under the control of his son Bashar. Here, Radwan Ziadeh presents a fresh and penetrating analysis of Syria's political structure - a ""despotic"" state monopoly, a bureaucratic climate marked by fear, and the administrative structure through which centralized control is exercised. With a focus on Syria's intelligence services which have significant influence in legal and policy decisions, and the conditions and patterns of foreign policy decision-making, particularly vis-à-vis the US, Power and Policy in Syria is essential reading for all those interested in Syria, the modern Middle East, International Relations, and Security Studies.

    الصور

    1. Sans titre20151018114251.png
    dr nabeel alobaidi ،ArabianMan و omar معجبون بهذا.
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.