Russia's Foreign Security Policy in the 21st Century Putin, Medvedev and Beyond 1ed

Marcel De Haas

  1. politics-dz
    [​IMG]

    This book examines Russia’s external security policy under the presidencies of Vladimir Putin, Dmitry Medvedev and beyond.The Russian Federation has developed from a neglected regional power into a self-declared resurgent superpower. Russia’s background in the former Soviet Union as well as close ties with the upcoming new powers of China and India served as spring-boards towards regaining an influential status in the world. Simultaneously, Moscow developed an assertive policy towards the West and unwilling neighbours, culminating in August 2008 in an armed conflict with Georgia. Reviewing this decade of Russian international security policy, this work analyses security documents, military reforms and policy actions towards friends and foes,such as the USA and NATO, to provide an assessment of the future security stance of the Kremlin. This book will be of much interest to students of Russian politics and foreign policy, European politics and Security Studies and IR in general.

آخر التعليقات

  1. Naruto
    Naruto
    5/5,
    الإصدار: 1ed
    شكرا
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. انطلق موقع الموسوعة الجزائرية للدراسات السياسية والاستراتيجية في سنة 2015، تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.