Second Chance: Three Presidents and the Crisis of American Superpower 2016-01-06

Second Chance: Three Presidents and the Crisis of American Superpower

  1. politics-dz
    [​IMG]

    merica’s most distinguished commentator on foreign policy, former National Security Adviser Zbigniew Brzezinski, offers a reasoned but unsparing assessment of the last three presidential administrations’ foreign policy. Though spanning less than two decades, these administrations cover a vitally important turning point in world history: the period in which the United States, having emerged from the Cold War with unprecedented power and prestige, managed to squander both in a remarkably short time. This is a tale of decline: from the competent but conventional thinking of the first Bush administration, to the well-intentioned self-indulgence of the Clinton administration, to the mortgaging of America’s future by the “suicidal statecraft” of the second Bush administration. Brzezinski concludes with a chapter on how America can regain its lost prestige. This scholarly yet highly opinionated book is sure to be both controversial and influential.
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. انطلق موقع الموسوعة الجزائرية للدراسات السياسية والاستراتيجية في سنة 2015، تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.