The State, War, and the State of War 2017-07-31

The state, war, and the state of war / by K.J. Holsti

  1. فريال المتفائلة

    "War has traditionally been studied as a problem deriving from the relations between states. Strategic doctrines, arms control agreements, and the foundations of international organizations such as the United Nations, are designed to prevent wars between states. Since 1945, however, the incidence of interstate war has actually been declining rapidly, while the incidence of internal wars has been increasing. The author argues that in order to understand this significant change in historical patterns, we should jettison many of the analytical devices derived from international relations studies and shift attention to the problems of "weak" states: those states unable to sustain domestic legitimacy and peace. This book surveys some of the foundations of state legitimacy and demonstrates why many weak states will be the locales of war in the future. Finally, the author asks what the United Nations can do about the problems of weak and failed states.​
    الشيطان السياسي ،شيرزاد و mehdisp معجبون بهذا.

آخر التعليقات

  1. شيرزاد
    شيرزاد
    5/5,
    الإصدار: 2017-07-31
    كتاب مفيد ورائع
  2. الشيطان السياسي
    الشيطان السياسي
    5/5,
    الإصدار: 2017-07-31
    شكرا لك
  • من نحن

    موقع عربي أكاديمي أنشئ خصيصاً للمهتمين والباحثين في مجال العلوم السياسية والعلاقات الدولية. تضم الموسوعة مقالات، بحوث، كتب ومحاضرات، تتناول القضايا السياسية، الأمنية، العسكرية، الاقتصادية والقانونية.
  • ملاحظة حول الحقوق الفكرية

    الآراء والافكار الواردة في مقالات، بحوث، محاضرات والكتب المنشورة على الموقع لا تعبر بالضرورة عن مواقف وأراء إدارة الموقع ولا تلزم إلا مؤلفيها. إن الموسوعة هي منصة أكاديمية للنشر الإلكتروني مفتوحة أمام الكتاب والقراء لرفع المواد وتعديلها وفق سياسة المشاع الإبداعي العالمية، يتم رفع الملفات ومشاركتها عبر شبكة الإنترنت تحت هذا البند، إن مسؤولية الملفات المرفوعة في الموسوعة تعود للمستخدم الذي وفّر هذه المادة عبر الموسوعة ، حيث تعد الموسوعة مجرد وسيلة بين الكاتب والقارئ، إذا كنت تعتقد أن نشر أي من هذه الملفات الإلكترونية ينتهك قوانين النشر والتوزيع لكتبك أو مؤسسة النشر التي تعمل بها أو من تنوب عنهم قانونياً، أو أي انتهاك من أي نوع فيرجى التبليغ عن هذا الملف عبر خاصية "اتصل بنا " الواقعة في آخر الصفحة لكل كتاب الكتروني، علماً أنه سيتم النظر في التبليغ وإزالة الملف الإلكتروني عند التأكد من الإنتهاك خلال مدة أقصاها 48 ساعة.